ممکن است تصور کنید که کیبوردهای وایرلس نسبت به کیبورد سیم دار برتری دارند که با توجه به عدم وجود کابل در اتصال و آزادی بیشتر در برد کیبورد وایرلس نسبت به کیبورد سیم دار این تصور شکل گرفته اما باید اشاره کنیم که در استفاده از یک کیبورد که اتصال آن به کمک سیم انجام می‌شود نیز مزایایی وجود دارد.

پایداری ارتباط کیبورد سیم دار

کیبوردها و دستگاه‌های بی‌سیم ممکن است به دلیل از استفاده از یک نوع فرکانس برای ارتباط، برای یکدیگر ایجاد مزاحمت کنند و باعث قطعی ارتباط یکدیگر برای مدت کوتاهی شوند. این اتفاق یکی از دلایل عمده‌ای است که اکثر کیبوردهای گیمینگ دارای ارتباط سیمی هستند.

کندی ارتباط کیبورد بی سیم

کیبورد سیم دار

کیبوردهای وایرلس به دلیل استفاده از ارتباط بی سیم در انتقال اطلاعات به کامپیوتر کندتر از کیبوردهای سیم دار هستند. یکی دیگر از دلایل سیم دار بودن کیبوردهای گیمینگ کندتر بودن ارتباط بی سیم است. این کندی که با نام لگ ورودی یا Input Lag شناخته می‌شود به معنای فاصله زمانی بین کلیک شدن یک دکمه توسط شما و انجام شدن آن در کامپیوتر شما است. حتی کیبوردهای سیم دار نیز با توجه به نوع ارتباطشان و USB یا PS/2 بودن، نیز با توجه به تفاوت نحوه کارکرد آن‌ها متفاوت هستند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت کیبورد USB و PS/2

در بازی‌ها شما می‌بایست در رقابت‌های جدی بیشترین سرعت عمل را داشته باشید و زمانی که تجهیزات گیمینگ تان سرعت واکنش کافی را برای شما فراهم نکنند، در نهایت به باخت شما منجر خواهند شد.

کیبورد‌های گیمینگ دارای ویژگی‌های خاصی هستند و با کیبورد‌های عادی تفاوت دارند؛ این ویژگی‌ها را می‌توانید در مطلب تفاوت کیبورد گیمینگ و عادی مطالعه کنید.

نصب کیبورد

کیبورد سیم دار

امروزه اکثر کیبورد‌ها به صورت Plug-and-Play متصل می‌شوند، بدین معنا که برای اتصال کیبورد نیاز به نصب درایور و نرم‌افزار ندارید؛ اما با این حال برای استفاده از قابلیت‌هایی که کیبوردهای حرفه‌ای‌تر به شما ارائه می‌دهند نیاز به نصب نرم‌افزار مربوط به آن را دارید و برای استفاده از قابلیت‌های ماوس و کیبوردهای حرفه‌ای برند لاجیتک نیاز به نصب نرم‌افزار لاجیتک Options را دارید.

عمر باتری

کیبورد سیم دار

کیبوردهای وایرلس با باتری کار می‌کنند و درست است که برخی از آن‌ها مانند کیبورد وایرلس لاجیتک K230 دارای عمر باتری 24 ماه هستند، اما در نهایت شارژ آن‌ها به پایان می‌رسد.

برخی از کیبورد‌های وایرلس مانند لاجیتک CRAFT باتری قابل شارژ دارند و می‌توانید با کابل به کامپیوتر خود متصل کنید و از آن‌ها در حال شارژ استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب کیبورد و ماوس شارژی

فراموش نکنید که کیبورد سیم دار انرژی خود را از کامپیوتر می‌گیرد و لازم نیست تا هیچگاه نگران به پایان رسیدن شارژ کیبورد خود باشید.

جمع‌بندی

درست است که کیبوردهای وایرلس قابلیت‌های بیشتری نسبت به اکثر کیبوردهای سیم دار دارند اما استفاده از کیبورد سیم دار نیز مزیت‌هایی نسبت به نوع وایرلس خود دارند. با مطالعه مطلب لینک شده می‌توانید با انواع کیبورد آشنا شوید.

در نهایت انتخاب بین این دو نوع کیبورد به نیازهای شما و قابلیت‌هایی که از یک کیبورد انتظار دارید برمی‌گردد؛ اگر می‌خواهید تا ریسک کندی ارتباط لحظه‌ای، تداخل تجهیزات وایرلس در کارکرد یکدیگر و تمام شدن باتری کیبورد را نداشته باشید، یک کیبورد سیم دار برای شما مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر می‌خواهید تا از شر سیم‌های اضافی روی میز خود خلاص شوید، بیشترین قابلیت‌ها مانند اتصال بلوتوث را در کیبورد خود داشته باشید و بتوانید کامپیوتر خود را با فاصله بیشتر از 2 متر کنترل کنید باید به تهیه یک کیبورد وایرلس بپردازید.

اگر به دنبال کیبورد گیمینگ یا کیبوردی مناسب برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ و راهنمای خرید کیبورد را مطالعه نمایید.

همچنین در صورتی که سوالی در رابطه با کیبوردهای وایرلس، سیم دار و یا حتی گیمینگ دارید می‌توانید در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *