آیا می‌توان لپتاپ را با پاوربانک شارژ کرد؟ بله، اما برای شارژ لپتاپ با پاوربانک باید ابتدا به توان شارژ شدن لپتاپ، توان شارژدهی پاوربانک و پورت‌ها و حجم باتری لپتاپ خود توجه کنید.

مانند تلفن‌های همراه، لپتاپ‌ها نیز امروزه نیاز به منبع تغذیه سیار دارند ؛ به هر حال در هرجایی نمی‌توانید یک پریز برق پیدا کنید تا لپتاپ خود را به شارژ بزنید؛ و این سوال به ذهنتان می‌رسد که آیا می‌توان لپتاپ را با پاوربانک شارژ کرد؟

ادامه مطلب را مطالعه کنید تا درباره شارژ لپتاپ با پاوربانک و این که به چه مواردی برای این کار نیاز دارید بیشتر بدانید.

آیا می‌توان لپ تاپ را با پاوربانک شارژ کرد؟

شارژ لپتاپ با پاوربانک

بله، می‌توان یک لپتاپ را به صورت کامل با یک پاوربانک شارژ کرد، اما این مورد بستگی به مشخصات پاوربانک و لپتاپ شما دارد.

لپتاپ‌ها دستگاه‌های الکترونیکی پرمصرفی هستند و به همین دلیل آداپتورهایی که به همراه آن‌ها دریافت می‌کنید حدود 60-120 وات توان خروجی دارند؛ این درحالی است که اکثر پاوربانک‌ها خروجی‌های 5V/2A که معادل 10 وات و 9V/2A که معادل 18 وات می‌شوند که برای شارژ لپتاپ‌ها کافی نیستند. به همین دلیل باید در ابتدا مشخصات شارژ لپتاپ خود را بررسی کنید.

البته برخی از لپتاپ‌ها خود از طریق پورت‌های دیگر امکان شارژ را دارند و نیازی به ولتاژ شارژ بالایی هم ندارند؛ البته که با یک پاوربانک کندتر شارژ می‌شود؛ اما به هر حال امکان شارژ لپتاپ با پاوربانک وجود دارد.

به عنوان مثال Surface Pro 7 با شارژر 65 واتی که کاربر ارائه می‌شود؛ اما شما می‌توانید از طریق پورت تایپ سی آن و به کمک یک پاوربانک آن را شارژ کنید.

پورت شارژ لپتاپ

لپتاپ‌های قدیمی‌تر از پورت‌های Power که دایره شکل هستند و اندازه‌های مختلفی دارند استفاده می‌کنند؛ این لپتاپ‌ها امکان شارژ با پاوربانک را ندارند.

لپتاپ‌های امروزی علاوه بر پورت شارژ خود دارای پورت تایپ سی نیز هستند و حتی برخی از لپتاپ‌ها تنها از پورت تایپ سی برای شارژ کردن لپتاپ استفاده می‌کنند. این لپتاپ‌ها در صورت مغایرت مشخصات شارژ لپتاپ با پاوربانک از نظر ولتاژ، امکان شارژ با پاوربانک را دارند.

شارژ لپتاپ با تایپ سی

در این صورت شما حتی می‌توانید تا با استفاده از آداپتور فست شارژ تلفن همراه خود و با استفاده از یک کابل فست شارژ، لپتاپ خود را شارژ کنید و تنها یک آداپتور را به همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت تایپ سی با تاندربولت

حجم باتری لپتاپ

حجم باتری لپتاپ مشخص می‌کند که پاوربانک شما چندبار می‌تواند لپتاپتان را شارژ کند.

البته این مورد را به خاطر داشته باشید که پاوربانک‌ها حدود 70 تا 80 درصد حجم باتری اعلامی خود را می‌توانند ذخیره کنند.

پس به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک لپتاپ با حجم باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعت را 2 بار با پاوربانک شارژ کنید نیاز به یک پاوربانک با حجم 15،000 میلی‌آمپر ساعت خواهید داشت.

اگر هم می‌خواهید تا در هنگام گیمینگ یا انجام کارهای سنگین پردازشی لپتاپ خود را با پاوربانک شارژ کنید، از فکر این کار خارج شوید؛ چرا که در این مواقع مصرف باتری لپتاپ شما بیشتر از میزان شارژ شدن آن خواهد بود که علاوه بر وارد کردن فشار زیاد به باتری لپتاپ، پاوربنک نخواهد توانست تا لپتاپ شما را روشن نگه دارد.

سوالات متداول درباره شارژ لپتاپ با پاوربانک

آیا امکان شارژ کردن لپتاپ با پاوربانک وجود دارد؟

بله، اما باید لپتاپ شما پورت تایپ سی داشته باشد و شارژ لپتاپ با پاوربانک بسیار کندتر از شارژ با آداپتور لپتاپ خواهد بود.

اگر لپتاپ را با پاوربانک شارژ کنید باتری لپتاپ آسیب می‌بیند؟

خیر، اما بسیار کندتر شارژ خواهد شد.

آیا می‌توان لپتاپ را به صورت کامل با پاوربانک شارژ کرد؟

ظرفیت باتری لپتاپ‌ها زیاد است و برای این که بتوانید لپتاپ خود را با پاوربانک شارژ کنید نیازمند پاوربانک با حجم باتری بسیار بالایی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *