بسیاری از افراد در منزل خود سیستم صوتی قدرتمند اما قدیمی دارند که همچنان به دلایلی از جمله کیفیت صدای خوب آن، طراحی قدیمی و نوستالژیک و موارد این چنینی دوست دارند تا از آن استفاده کنند.

اما اتصال به کمک جک 3.5 میلی‌متری هدفون به غیر از این که نیاز به قرار گرفتن دستگاه موبایل شما، به محل ذخیره سازی و پخش فایل‌های موسیقی بسیاری است، در نزدیکی دستگاه آمپلیفایر؛ دردسرساز نیز هست، به این دلیل که با توجه به عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون در گوشی‌های امروزی نیاز به یک تبدیل اضافه نیز برای اتصال سیستم صوتی به موبایل خود دارید.

بلوتوثی کردن اسپیکر خانگی

بلوتوثی کردن اسپیکر خانگی

چاره چیست؟ استفاده از یک دانگل بلوتوث؛ اما اگر مقصود شما از استفاده از این سیستم صوتی برای گوش دادن به موسیقی کیفیت صداست آیا هر گیرنده بلوتوث و دانگل بلوتوثی برای این کار مناسب است؟

خیر، اکثر دانگل‌های بلوتوثی موجود در بازار که با هزینه کمی قابل تهیه هستند قابلیت اتصال با بلوتوث را به شما می‌دهند، اما برای ارسال اطلاعات پهنای باند بسیار کمی دارند و عمر باتری کمی هم دارند.

در این مطلب با یکی از بهترین دانگل های بلوتوث که می‌توانید برای سیستم صوتی های-اند خود که به دلیل قدیمی‌تر بودن فاقد بلوتوث است، تهیه کنید، آشنا می‌شویم.

گیرنده بلوتوث لاجیتک

بلوتوث دار کردن اسپیکر

لاجیتک مدت طولانی است که در حال تولید و ارائه سیستم‌های صوتی برای کامپیوتر و سیستم‌های صوتی خانگی است. لاجیتک همچنین در هردو دسته از اسپیکرهای ساده، کاربردی و ارزان قیمتی مانند لاجیتک Z150 تا غول‌های سیستم صوتی خانگی کیفیتی مانند لاجیتک Z906 را تولید می‌کند.

لاجیتک علاوه بر این سیستم‌های صوتی، گیرنده بلوتوث Logitech Bluetooth Receiver را نیز تولید و ارائه می‌کند که یک گیرنده بلوتوث با کیفیت است که می‌توانید برای بلوتوثی کردن اسپیکر های خانگی خود از آن استفاده کنید.

اما این دستگاه تفاوتی با دیگر گیرنده‌های بلوتوث دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

در ابتدا اولین ویژگی این گیرنده بلوتوث ظاهر جذاب و البته ابعاد نسبتا بزرگتر آن نسبت به گیرنده‌های بلوتوثی معمولی در بازار است.

برخلاف دیگر گیرنده‌های بلوتوث که آن‌ها را در پشت اسپیکرها یا زیر فضای آمپلیفایر خود پنهان خواهید کرد، می‌تواند این دستگاه را مستقیما در دید و روی دستگاه پخش خود قرار دهید؛ البته برای اتصال دستگاه جدید و تغییر حالت آن به Pairing Mode نیاز به در دسترس داشتن این گیرنده بلوتوث دارید؛ پس بهتر است آن را پنهان نکنید.

دومین نکته درباره این گیرنده بلوتوث عدم وجود باتری در آن است؛ به این معنا که این دستگاه به کمک یک آداپتور به پریز برق متصل می‌شود و نیازی به شارژ ندارد و اگر گیرنده بلوتوثی فعلی خود را به صورت مداوم متصل به برق دارید تا شارژ آن به اتمام نرسد، بعد از مدتی باتری آن خراب خواهد شد و دیگر کار نخواهد کرد که این گیرنده بلوتوث با این مشکل مواجه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: علت خرابی باتری اسپیکر بلوتوث

در پشت این دستگاه 3 ورودی وجود دارند، اتصال آداپتور و برق، جک 3.5 میلی‌متری و یک جفت خروجی RCA.

نحوه بلوتوث دار کردن اسپیکر خانگی

همچنین به همراه این گیرنده بلوتوث لاجیتک یک کابل جک 3.5 میلی‌متری به RCA نیز دریافت خواهید کرد و دلیل این امر این است که چه دستگاه شما برای ورودی از جک 3.5 میلی‌متری استفاده کند و چه RCA؛ شما بتوانید با استفاده از این کابل سیستم صوتی خانگی خود را به آن متصل کنید.

نحوه بلوتوثی کردن اسپیکر خانگی

تنها کافی است تا سمت مناسب آن را برای بلوتوثی کردن اسپیکر خانگی خود این کابل را از سمت مناسب آن به سیستم صوتی خود متصل کنید و سر دیگر آن را به ورودی درست در پشت گیرنده.

نکته غیر رسمی و اعلام نشده درباره این گیرنده بلوتوث قابلیت بلوتوثی کردن 2 ست اسپیکر به صورت همزمان به کمک آن است؛ قابلیتی که هیچ گیرنده بلوتوث دیگری در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

همانطور که توضیح دادیم در پشت این گیرنده بلوتوث 2 خروجی صدا وجود دارد؛ یک جک 3.5 میلی‌متری و یک جفت ورودی RCA و شما می‌توانید به کمک یک کابل اضافه از هردو آن‌ها به صورت همزمان استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با گیرنده بلوتوثی لاجیتک پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب بررسی گیرنده بلوتوثی لاجیتک را مطالعه کنید و یا ویدئو زیر را تماشا کنید تا با نحوه نصب و کار آن بیشتر آشنا شوید.

در صورتی که سوالی درباره گیرنده بلوتوث لاجیتک یا نحوه بلوتوث دار کردن اسپیکر خانگی خود دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید:

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *