ماوس‌های بسیاری مخصوص کار با سیستم‌عامل MacOS وجود دارند تا از قابلیت‌های این سیستم‌عامل استفاده کنند، اما پیدا کردن بهترین ماوس برای MacOS می‌تواند مقداری دشوار باشد. برخی از ماوس‌ها برای کار با MacOS Gestures طراحی و ساخته شده‌اند و برخی دیگر دارای طراحی ارگونومیک هستند تا قابلیت کار برای مدت طولانی را به کاربر خود ارائه دهند.

بهترین ماوس برای سیستم‌عامل MacOS به کاربر آن نیز دارد که چه کاری انجام می‌دهد. اگر کار شما استفاده روزانه از کامپیوتر و گشت و گذار در اینترنت است یک ماوس ساده با طراحی ارگونومیک و راحت برای شما مناسب خواهد بود.

اما اگر به کارهای حرفه‌ای‌تر مانند طراحی گرافیکی، کد نویسی یا ادیت ویدئو می‌پردازید و برای کار خود نیاز به دکمه‌های ماکرو دارید تا به کار خود سرعت دهید یک ماوس ساده جوابگوی نیاز شما نخواهد بود.

بهترین ماوس برای MacOS

با این تفاسیر بهترین ماوس برای کار حرفه‌ای با سیستم‌عامل MacOS ماوس‌های سری MX Master برند لاجیتک خواهد بود. اما ممکن است تا این ماوس با توجه به ویژگی‌های آن مناسب همه نباشد، به این دلیل در ادامه برخی از مدل‌های دیگر ماوس را معرفی می‌کنیم که جزو بهترین ماوس‌ها برای MacOS هستند.

بهترین ماوس‌ها برای MacOS

لاجیتک MX Master 2S

mx master 2sهمانطور که گفتیم بهترین ماوس برای MacOS به صورت کلی ماوس لاجیتک MX Master 2S است. این ماوس دارای طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست است و به قدری راحت است که می‌توانید تا تمام روز با این ماوس وایرلس کار کنید و احساس خستگی نداشته باشید.

این ماوس دارای 7 دکمه قابل تنظیم با نرم‌افزار Logitech Options است که می‌توانید با تنظیم این دکمه‌ها برای انجام دستورات ماکرو به کارهای خود سرعت دهید. سنسور اپتیکال این ماوس سنسور Darkfield لاجیتک است که قابلیت تنظیم DPI ماوس به میزان دلخواه و قابلیت کار بر روی هر سطحی حتی شیشه بدون نیاز به ماوس پد است.

این ماوس به کمک دانگل Unifying و یا بلوتوث قابلیت اتصال به 3 کامپیوتر را به صورت همزمان دارد و با دکمه سوییچ تعبیه شده در زیر این ماوس می‌توانید به انتخاب دستگاه مورد نظر خود بپردازید.

برای آشنایی بیشتر با این ماوس پیشنهاد می‌کنیم تا صفحه محصول لاجیتک MX Master 2S را مطالعه نمایید.

لاجیتک MX Anywhere 2S

لاجیتک MX ANYWHERE 2Sماوس وایرلس لاجیتک MX Anywhere 2S ماوسی است که تمامی ویژگی‌های ماوس‌های سری MX Master را در یک ماوس کوچکتر و جمع و جورتر قرار می‌دهد.

این ماوس نیز دارای 7 دکمه قابلی تنظیم است، البته جایگاه برخی از این دکمه‌ها با ماوس MX Master تفاوت دارد. همچنین این ماوس نیز از سنسور اپتیکال فوق‌العاده Darkfield استفاده می‌کند.

ویژگی اصلی این ماوس نسبت به ماوس MX Master طراحی Ambidextrous آن که اجازه کار با هر دو دست را به کاربر می‌دهد و طراحی باریک‌تر، کوچکتر و پرتابل‌تر آن است و اگر مداوم در حال جابه‌جایی هستید این ماوس می‌تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به MX Master برای شما باشد.

برای آشنایی بیشتر با این ماوس می‌‌توانید مطلب بررسی لاجیتک MX Anywhere 2S را مطالعه نمایید.

لاجیتک M535 و لاجیتک M335

این سری از ماوس‌های لاجیتک دارای طراحی و قابلیت‌های یکسانی هستند و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه اتصال آن‌ها به کامپیوتر است.

اگر دقت کرده باشید تمام ماوس‌های پیشنهاد شده دارای قابلیت اتصال به کمک دانگل USB و بلوتوث هستند؛ اما اتصال ماوس‌ لاجیتک M335 تنها به کمک دانگل و ماوس لاجیتک M535 تنها با فناوری بلوتوث صورت می‌گیرد که تفاوت این دو ماوس محسوب می‌شود.

نکته اصلی استفاده از فناوری بلوتوث برای اتصال به کامپیوتر به دلیل استفاده از پورت تایپ سی با پروتوکل تاندربولت 3 در لپتاپ‌های Macbook Pro های مدل‌های 2016 به بعد و Macbook Air در مدل‌های 2019 به بعد است تا برای اتصال ماوس به کامپیوتر نیاز به یک تبدیل USB-C به USB Type A نداشته باشید.

این ماوس‌ها دارای طراحی مناسب برای کار با هر دو دست هستند و با دوره‌‌های لاستیکی برای استفاده طولانی مدت بسیار راحت‌اند.

همچنین با 6 دکمه قابل تنظیم می‌توانید از دستورات مختلف سیستم‌عامل MacOS با سرعت بیشتری استفاده کنید.

جمع‌بندی

بهترین ماوس برای کار با MacOS بیشتر به شما به عنوان کاربر و استفاده‌ای که از کامپیوتر خود می‌کنید بر می‌گردد و اگر به انجام کار‌های حرفه‌ای می‌پردازید و می‌خواهید تا ماوسی را تهیه کنید که قابل تنظیم باشد تا به کار شما سرعت دهد بهتر است یک ماوس حرفه‌ای را تهیه نمایید؛ در غیر این صورت تهیه یک ماوس با کیفیت و ساده می‌توانید تا هم با کتمپیوتر خود به سادگی کار کنید و هم در هزینه‌های خود برای تهیه یک ماوس صرفه‌جویی کنید.

اگر به دنبال ماوس مناسبی برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ماوس را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *