چند سال پیش، پیشنهاد کامپیوتر برای بازی به دلیل گران بودن قطعات و تجهیزات گیمینگ امری دور از ذهن بود. اما الآن می‌توان کامپیوترهای متوسطی البته با کارت گرافیک مناسب ولی بدون سخت‌افزار خاص و با هزینه نسبتاً کم سرهم کرد که به راحتی از پس بیشتر بازی‌ها در حالت کیفیت متوسط بر می‌آیند. در صورت استفاده از کامپیوتر به جای کنسول‌های مخصوص بازی بد نیست تجهیزات بازی مناسبی را نیز برای آن داشته‌‍ باشید که بتوانید از پس مراحل پیچیده بازی‌ها بربیایید. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به کیبورد گیمینگ لاجیتک G213 Prodigy بیندازیم و ببینیم که آیا این کیبورد که هزینه نسبتاً کمتری به رقبا‌ی خود دارد، چیزی کمتر از آنها دارد یا نه؟

لاجیتک G213 Prodigy

برای گیمرهایی که جدیداً به حوزه بازی وارد شده‌اند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای تجهیرات گیمینگ بازی خود بکنند، کیبورد لاجیتک G213 Prodigy کاملاً مناسب است؛ اما افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند بهتر است تا از مدل‌هایی با کلیدها‌ی کاملاً مکانیکی مانند لاجیتک G513 و لاجیتک G810 استفاده کنند که البته قیمت‌های بالاتری نیز دارند.

طراحی لاجیتک G213

لاجیتک g213

کیبورد مخصوص بازی لاجیتک G213 Prodigy کیبوردی زیبا و بزرگتر از کیبوردهای معمولی است که طول و عرض آن به ترتیب 452 میلی‌متر و 218 میلی‌متر است که بیشتر عرض آن به دلیل وجود استراحتگاه دست است.

بیشتر بخوانید: کیبورد مخصوص تایپ

وجود استراحتگاه دست و اندازه بزرگ کیبورد باعث می‌شود تا این کیبورد برای انجام کارهای روزانه مانند تایپ نیز مناسب باشد.

دکمه‌های Logitech G213

اگر فکر می‌کنید که چگونه یک شرکت معتبر تولیدکننده تجهیزات گیمینگ، توانسته کیبورد گیمینگ با این قیمت تولید کند، باید بدانید که دلیل این امر دکمه‌های این کیبورد است که مانند دیگر مدل‌ها دکمه‌های کاملاً مکانیکی نیستند و کلیدهایی از نوع Membrane دارد. افرادی که این کیبورد را به‌ جای کیبورد‌های گران‌قیمت Logitech تهیه می‌کنند، تفاوت این دو نوع دکمه را نمی‌دانند.

تفاوت این دو نوع دکمه این است که دکمه‌های کاملاً مکانیکی سیستمی شبیه به تایپ‌رایترهای قدیمی دارند که هر دکمه مکانیزم جداگانه خود را برای عمل کردن دارد؛ اما کلیدهای Membrane یک صفحه برای تمام کلید ها دارند که این امر باعث کم‌هزینه‌تر شدن و نرم‌تر شدن کلید‌های Membrane و واکنش‌پذیرتر و گران‌تر شدن سیستم های کاملاً مکانیکی می‌شود.

البته باید توجه داشت کلیدهای  Membrane برای تایپ کردن مناسب‌تر هستند، به این دلیل که دکمه‌های کم‌صداتری دارند و اگر دستتان به صورت اتفاقی مقداری از دکمه اشتباهی را فشار دهد احتمال اینکه آن حرف به صورت اشتباهی وارد متن شما شود کمتر است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیبورد مکانیکی و عادی

قابلیت‌ها

کیبورد گیمینگ لاجیتک G213 Prodigy از نرم‌افزار فوق‌العاده Logitech Gaming Software استفاده می‌کند که امکانات فوق‌العاده‌ای مانند قابلیت تعویض نورپردازی کیبورد، قابلیت تنظیم دکمه‌های Function برای کارهای مختلف، تنظیم نورپردازی مخصوص بازی‌ها و غیرفعال کردن دکمه‌‌های مختلف برای بازی‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهم‌ترین قابلیتی که یک کیبورد گیمینگ می‌تواند به کاربر خود در حین بازی ارائه دهد قابلیت تنظیم دکمه‌های ماکرو است و همانطور که گفتیم کیبورد لاجیتک G213 Prodigy با دسترسی دادن به تنظیمات و تغییر دستورات دکمه‌های ردیف Function این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تنظیم دکمه ماکرو

به کمک دکمه‌های ماکرو می‌توانید دستوراتی که در بازی نیاز به فشرده شدن چند دکمه با ترتیب خاصی دارند را تنها با کلیک یک دکمه انجام دهید و سرعت انجام کارهای مختلف چه در بازی و چه در حین انجام کارهای دیگر را افزایش دهید.

عملکرد

از آنجایی که کلید‌های این کیبورد که از نوع Membrane هستند، مقداری نرم هستند و هر مقدار فشاری آن‌ها را فعال نخواهد کرد، اما با این حال این کیبورد برای افرادی که برای بازه‌های زمانی طولانی‌مدت بازی نمی‌کنند و نیازی به ‌فعال کردن چند کلید به صورت همزمان (KeyStroke) ندارند گزینه بسیار مناسبی است و عملکرد مناسبی دارد.

این کیبورد فاقد ورودی USB هاب است که نکته منفی بزرگی محسوب نمی‌شود؛ صرفاً بدین معنی است که برای اتصال ماوس گیمینگ خود باید از ورودی‌های USB کامپیوتر خود استفاده کنید.

لاجیتک G213 Prodigy

اگر از یک ماوس گیمینگ سیمدار یا یک ماوس گیمینگ وایرلس مانند لاجیتک G502 LIGHTSPEED استفاده می‌کنید که با داشتن قابلیت LIGHTSPEED باعث می‌شود تا لگ ورودی ماوس وایرلس از بین برود مشکلی نخواهید داشت؛ اما در صورتی که از یک ماوس وایرلس عادی برای بازی استفاده می‌کنید ممکن است تا بخواهید یک اکستنشن USB نیز تهیه کنید تا دانگل ماوس را برای بهترین عملکرد ماوس در نزدیک‌ترین حالت ممکن به آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: هاب USB کیبورد

همچنین پایه‌های کیبورد زاویه مناسبی دارند و استراحتگاه دست آن بسیار راحت است.

جمع‌بندی

اگر می‌توانستیم گیمرهای تازه کار را متقاعد به هزینه بالاتر بکنیم، این کار را می‌کردیم، زیرا کیبورد‌های کاملاً مکانیکی ابرزار بسیار جالب و جذاب و با دوام‌تری برای گیمینگ هستند. اما هزینه‌ها قسمت مهمی از تهیه تجهیزات را تشکیل می‌دهند، مخصوصاً وقتی که قرار نیست به صورت کاملاً حرفه‌ای از آنها استفاده کرد.

کیبورد گیمینگ لاجیتک G213 Prodigy یک کیبورد حرفه‌ای برای گیمینگ نیست، اما کیبوردی کاربردی و جذاب است و دارای قابلیت‌هایی است که در کیبورد‌های معمولی پیدا نخواهید کرد. اگر می‌خواهید به دنیای گیمینگ وارد شوید اما نمی‌خواهید هزینه بسیار بالایی را متقبل شوید، کیبورد گیمینگ لاجیتک G213 Prodigy، کیبورد بسیار مناسبی است.

در صورتی که سؤالی در رابطه با این محصول دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *