در سال 2020 نسل دوم آیپد پرو توسط اپل معرفی شد و قابلیت‌های جدید آن شامل دوربین‌های جدید، سنسور LiDAR و پردازنده قدرتمند 8 هسته‌ای A12Z بود؛ اما مهم‌ترین قابلیت این دستگاه یک قابلیت نرم‌افزاری و پشتیبانی از ماوس توسط آیپد و نسخه 13.4 iPadOS بود.

پشتیبانی از ماوس توسط آیپد

در سال 2018 اپل به معرفی نسل جدیدی از تبلت‌های محبوب خود که برای کاربران حرفه‌ای‌تر طراحی شده بود پرداخت و آن را iPad Pro نامید. این تبلت بسیار قدرتمند بود و حتی از بسیاری از لپتاپ‌های امروزی نیز سریع‌تر و قوی‌تر عمل می‌کرد.

 

همچنین با ارائه کیبورد Smart Keyboard Folio اپل این تبلت را یک قدم به لپتاپ‌ها نزدیک کرد و حتی بسیاری از کانال‌های یوتیوب مربوط به تکنولوژی خود را با جایگزین کردن آیپد پرو به جای لپتاپ خود به چالش کشیدند. اما در انتها هر کدام از آن‌ها با دلایل متفاوتی مانند نوع کلیدهای این کیبورد و محدودیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل این دستگاه موفق به این کار نشدند.

حال با معرفی نسل جدید آیپد پرو اپل به افزودن پشتیبانی از ماوس توسط آیپد پرداخته تا رابط کاربری آن را بیشتر شبیه به رابط کاربری یک کامپیوتر رومیزی شبیه کند. اگر آیپد پرو و یا آیپد دیگری دارید که از نسخه iPadOS 13 پشتیبانی می‌کند با ارائه نسخه 13.4 که در حال حاضر در حالت بتا می‌باشد این قابلیت را بر روی آیپد خود دریافت خواهید کرد.

در ویدئوی زیر می‌‌توانید نحوه کارکرد ترک پد کیبورد جدید Magic Keyboard و قابلیت‌های پشتیبانی از ماوس توسط آیپد را مشاهده نمایید.

 

استفاده از ماوس و کیبورد بلوتوث

لاجیتک K780

اپل به همراه آیپد جدید خود به ارائه کیبوردی جدید که دارای ترک پد می‌باشد نیز به همراه آیپد پرو جدید پرداخته است و می‌توانید این کیبورد را به همراه آیپد پرو 2018 خود نیز استفاده کنید.

اما اگر آیپد پرو به همراه کیبورد Smart Folio آن را تهیه کرده‌اید نیازی به تهیه این کیبورد نخواهید داشت و می‌توانید با تهیه یک ماوس بلوتوث مانند ماوس لاجیتک Anywhere 2S از پشتیبانی از ماوس توسط آیپد استفاده کنید و از آیپد پرو خود بیشتر به عنوان یک کامپیوتر استفاده کنید.

حتی اگر شما یک iPad Air (3rd Gen) یا یک iPad Mini (5th Gen) دارید و می‌خواهید تا از از پشتیبانی از موس توسط آیپد خود استفاده کنید می‌توانید این کار را با تهیه یک ماوس بلوتوث مانند ماوس لاجیتک M535 BT و یک کیبورد بلوتوث مانند لاجیتک K480 این کار را انجام دهید و از آیپد خود مانند یک کامپیوتر کامل استفاده کنید.

دلیل محدودیت استفاده از کیبورد و ماوس بلوتوث برای آیپد به مدل‌های iPad Air (3rd Gen) و iPad Mini (5th Gen) پشتیبانی این تجهیزات از بلوتوث 5 است که به این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به دو دستگاه بلوتوثی دیگر را به صورت همزمان می‌دهد.

بلوتوث 5

بلوتوث 5.0 قابلیت‌ها و ویژگی‌های مفید بسیاری دارد و پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آن‌ها مطلب “قابلیت‌های ویژه بلوتوث 5.0” را مطالعه نمایید.

اگر آیپد شما از نسخه 13 سیستم‌عامل iPadOS پشتیبانی می‌کند، قابلیت استفاده از ماوس را دارد و می‌توانید یک ماوس بلوتوث را به آن متصل نمایید؛ اما نمی‌توانید به صورت همزمان یک کیبورد بلوتوث را نیز به آن متصل کنید.

برای آشنایی با نحوه متصل کردن یک ماوس بلوتوث به دستگاه‌های iOS و iPadOS پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر که نحوه اتصال ماوس لاجیتک MX Master 2S را به iPad Pro 2018 توضیح می‌دهد را مشاهده نمایید.

 

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *