ممکن است به هر دلیلی تصمیم به تهیه کابل شارژ جدید برای تلفن همراه خود گرفته باشید؛ ممکن است روکش کابل شارژ آیفون شما خراب شده باشد و قصد تعویض آن را داشته باشید؛ ممکن است به دنبال یک کابل شارژ با روکش پارچه‌ای باشید تا نگران خرابی آن نباشید و یا صرفا کابل شارژی را بخواهید که بیشتر از 1 متر طول داشته باشد. در هر صورت کابل‌های شارژ که خواهید دید در سری که به آداپتور شارژر متصل می‌شوند دارای پورت Type C یا Type A هستند؛ در این بین کابل شارژ تایپ سی بخریم یا USB؟

کابل شارژ تایپ سی بخریم یا نه؟

کابل شارژ تایپ سی بخریم

با توجه به دلیل شما برای تهیه کابل شارژ جدید، ممکن است پاسخ این سوال از قبل برای شما مشخص باشد.

اگر که کابل شارژ شما خراب شده باشد و تنها قصد تعویض آن با کابل جدید را داشته باشید، کابل با پورتی را تهیه خواهید کرد که تا به حال از آن استفاده می‌کردید تا بتوانید از آداپتور شارژر قبلی‌تان استفاده کنید؛ و یا اگر تا به حال از کابل شارژ Type C استفاده می‌کردید قطعا به استفاده از پورت قدیمی‌تر Type A بر نخواهید گشت.

اما دلایلی وجود دارند که ممکن است به خاطر آن‌ها بخواهید پورت کابل شارژ خود را از USB به تایپ سی تغییر دهید. در این مطلب این دلایل را بررسی می‌کنیم.

استفاده از فست شارژ

فست شارژ چیست

شارژ سریع یا Fast Charge به فناوری گفته می‌شود که با افزایش جریان برق ورودی به باتری شما برای مدت محدود و ظرفیت مشخصی سرعت شارژ شدن دستگاه‌های شما را بالا می‌برد.

این قابلیت امروزه توسط اکثر تلفن‌های همراه جدید پشتیبانی می‌شود، اما ممکن است تجهیزات استفاده از این فناوری به کاربر ارائه نشود.

مهم‌ترین قطعه برای استفاده از این فناوری بعد از پشتیبانی شدن از این فناوری توسط تلفن همراه، استفاده از آداپتور شارژی است که خروجی توان 18 وات یا بیشتر را داشته باشد و این اکثر این آداپتورها به کابل‌های تایپ سی متصل می‌شوند.

البته آداپتورهای فست شارژ با پورت Type A نیز وجود دارند؛ اما با توجه به این که از ارائه آن‌ها توسط شرکت‌های سازنده‌شان چندین سالی می‌گذرد، بعید است که بتوانید یک آداپتور فست شارژ اصلی با پورت Type A را پیدا کنید.

همچنین توجه کنید که اگر قصد استفاده از این فناوری را دارید، با توجه به این که این فناوری باتری دستگاه شما را تحت فشار و حرارت بیشتری قرار می‌دهد استفاده از آداپتور و کابل شارژ با کیفیت که باعث آسیب دیدن باتری دستگاه شما نشود الزامی است.

بیشتر بخوانید: تاثیر فست شارژ بر سلامت باتری

اتصال به دستگاه‌های مختلف

اکنون 8 سال از معرفی شدن پورت تایپ سی می‌گذرد؛ اما اولین باری که توجه زیادی به این پورت شد در سال 2016 و با ارائه مکبوک‌های پرو از اپل در این سال بود که اپل تصمیم به تعویض تمامی پورت‌های مختلف، از جمله پورت شارژ این لپتاپ‌ها با پورت Type C گرفت و این پورت‌ها را مجهز به نسخه 3 از فناوری تاندربولت نیز کرد.

تاندربولت 3

از آن زمان تا به حال بیشتر از 6 سال می‌گذرد و می‌بینیم که اکثر دستگاه‌های همراه دارای پورت اتصال تایپ سی هستند و کامپیوترها ابتدا با قرار دادن یک پورت تایپ سی و سپس با تغییر تمام پورت‌ها به تایپ سی در مدل‌های گران قیمت‌تر شروع به جایگزین کردن پورت‌های Type A با Type C کردند.

اگر تا 2 سال گذشته برای اتصال دستگاه‌ها یا کابل‌های تایپ سی نیاز به یک تبدیل Type A به Type C داشتید؛ حالا برای اتصال دستگاه‌های قدیمی‌تر و با پورت Type A نیاز به یک تبدیل تایپ سی دارید.

تبدیل تایپ سی

پس بهتر است تا همین حالا که قصد تهیه کابل شارژ جدید دارید، یک کابل شارژ با پورت تایپ سی تهیه کنید تا در آینده نیاز به تهیه تبدیل برای اتصال دستگاه خود نداشته باشید.

همچنین با میزان همه‌گیر شدن استفاده از پورت تایپ سی به عنوان پورت اصلی دستگاه‌های مختلف در چند سال اخیر، در صورتی که قصد رفتن به سفر را داشته باشید؛ با تهیه یک کابل شارژ تایپ سی، برای شارژ دستگاه‌های مختلف خود نیازی به به همراه داشتن چندین کابل با پورت‌های مختلفی را نخواهید داشت و تنها با یک کابل تایپ سی به تایپ سی قادر خواهید بود تا تمام دستگاه‌های خود را شارژ کنید.

البته اگر تلفن همراه شما آیفون است نیاز به داشتن یک کابل شارژ تایپ سی به لایتنینگ را نیز خواهید داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *