در حال حاضر لاجیتک به تولید چندین ماوس گیمینگ بی سیم می‌پردازد، از مدل‌های قدیمی‌تری مانند لاجیتک G602 گرفته تا برترین ماوس گیمینگ یعنی لاجیتک G903! ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک G305 در ردۀ متوسطی در میان ماوس‌های گیمینگ قرار می‌گیرد. این ماوس نوآوری فوق‌العاده‌ای ندارد اما دارای اکثر قابلیت‌هایی است که در ماوس‌های گیمینگ گران‌قیمت‌تر وجود دارند.

طراحی

Logitech G305 از لحاظ طراحی بسیار شبیه به ماوس Logitech G PRO است. طراحی این ماوس گیمینگ فاقد زوایای خشن و پیچیدگی ظاهری است و طراحی بسیار ساده‌ای نسبت به ماوس‌های گیمینگ دیگر دارد؛ درست است که این ماوس فاقد نورپردازی LIGHTSYNC RGB ماوس Logitech G PRO است، اما می‌توانید آن را به عنوان قابلیتی که با تکنولوژی LIGHTSPEED تعویض شده است به حساب آورید.

 

به طور کلی طراحی این ماوس بسیار مناسب است و ماوسی به نسبت کوچک است که با راحتی تمام در دست جای می‌گیرد و برای اشخاصی که ماوس را با نوک انگشتان یا کف دست نگه می‌دارند بسیار مناسب است. ابعاد این ماوس 11.25*6.25*3.75 سانتی‌متر است و 96 گرم وزن دارد که این ماوس را به یک ماوس گیمینگ بی سیم بسیار سبک وزن تبدیل می‌کند.

این ماوس دارای 6 دکمه قابل تنظیم است که شامل دکمه‌های راست و چپ، دکمۀ اسکرول، دکمۀ تنظیم DPI و دکمه‌های Forward و Backward در سمت چپ ماوس می‌باشند.

قابلیت‌ها

با کمک دانگلی که در بدنه‌ی ماوس جای می‌گیرد، این ماوس به صورت Plug-And-Play و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار به کامپیوتر شما متصل می‌شود. این ماوس دارای 5 مقدار DPI از پیش تعیین شده‌است اما با کمک نرم‌افزار Logitech G HUB می‌توانید به تنظیم مقدارهای DPI در بازه 200 تا 12000 و شخصی‌سازی کاربرد دکمه‌های ماوس برا انجام دستورات مختلف در حین بازی و اجرای دستورات متفاوت در بازی‌های مجزا بپردازید.

ماوس گیمینگ بی سیمبرخلاف ماوس‌های گران قیمت لاجیتک، این ماوس گیمینگ بی سیم فاقد باتری قابل شارژ است و با یک باتری AA یا قلمی کار می‌کند؛

عمر باتری ماوس لاجیتک G305 به دلیل استفاده از سنسور پیشرفته و کم مصرف لاجیتک HERO که نسبت به سنسورهای قبلی استفاده شده در ماوس‌های لاجیتک 10 برابر بازدهی مصرف برق بیشتری دارد، 250 ساعت بازی مداوم ذکر شده‌است. اتصال وایرلس این ماوس نیز به کمک فناوری LIGHTSPEED لاجیتک و به کمک گیرنده USB است که اتصالی بدون لگ و حتی سریع‌تر از بیشتر ماوس‌های گیمینگ سیم‌دار را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید : کیبورد و کیبورد گیمینگ | تفاوت کیبورد گیمینگ با معمولی

البته اگر انتظار عمر باتری بیشتری از ماوس خود را دارید و از ماوس خود به غیر از درون بازی‌ها نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق نرم‌افزار Logitech G HUB مصرف باتری ماوس خود را در حالت Endurance Mode قرار دهید که در این صورت عمر باتری ماوس شما تا 9 ماه افزایش پیدا می‌کند که این موضوع برای یک ماوس گیمینگ وایرلس، فوق‌العاده است.

 

حرف آخر

ماوس گیمینگ بی سیم

ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک G305 یک ماوس ساده اما کاربردی است. اگر به دنبال یک ماوس گیمینگ با تمام قابلیت‌های موجود و بیشترین تعداد دکمه‌های ممکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم ماوس Logitech G903 را تهیه کنید؛ اما اگر به دنبال یک ماوس گیمینگ بی‌سیم هستید که هم بتوانید در بازی‌ها به کمک آن دشمنان خود را شکست دهید و کار‌های روزمره خود را به سرانجام برسانید، ماوس Logitech G305 گزینه‌ای کاملاً مناسب برای شما است.

همچنین اگر قصد تهیۀ یک ماوس گیمینگ را دارید می‌توانید راهنمای تهیه ماوس گیمینگ را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید : هدست گیمینگ | راهنمای خرید هدست گیمینگ

در صورتی که در رابطه با ماوس گیمینگ لاجیتک G305 یا دیگر محصولات شرکت اسپیرو سؤالی دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *