تجهیزات وایرلس تجهیزاتی هستند که در گذشته برای گیمینگ باید از آن‌ها به علت کندی و Latency آن‌ها دوری می‌کردید. اما شرکت لاجیتک با توسعه فناوری‌هایی برای ارتباط بی‌سیم مانند LIGHTSPEED به تولید ماوس گیمینگ وایرلس و حالا کیبورد بی‌سیم گیمینگ پرداخته است و آن‌ها را در سرعت ارتباط خود با کامپیوتر سریع‌تر از نسخه‌های سیمدار معرفی کرده است.

کیبورد بی‌سیم گیمینگ لاجیتک G613 یک کیبورد وایرلس مکانیکی است که Latency آن برابر با 1ms است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی این کیبورد بی‌سیم گیمینگ بپردازیم.

طراحی، ساخت و قابلیت‌ها

کیبورد بی‌سیم گیمینگکیبورد بی‌سیم گیمینگ لاجیتک G613 یک کیبورد سنگین وزن است. این کیبورد 1.46 کیلوگرم وزن دارد و دلیل ویزن بالای آن وجود دکمه‌های نامبرپد و 6 دکمه ماکرو است که به کمک نرم‌افزار لاجیتک G HUB قابل تنظیم برای انجام هر دستوری خواهد بود.

این کیبورد گیمینگ برخلاف مدل‌های دیگر کیبورد گیمینگ لاجیتک مانند لاجیتک G513 فاقد نورپردازی LIGHTSYNC RGB است، این قابلیت در بازی‌ها اهمیت بسیاری ندارد و بیشتر به جنبه ظاهری کیبورد مربوط می‌شود، اما می‌توان با تنظیم نورپردازی دکمه‌های مختلف با رنگ‌های مختلف و خاموش کردن نورپردازی دکمه‌های بلااستفاده در بازی میزان کنترل خود نسبت به دکمه‌های مختلف را خصوصاً در تاریکی افزایش داد.

البته با وجود بی‌سیم بودن این کیبورد گیمینگ، عدم وجود نورپردازی به معنای عمر باتری بیشتر این کیبورد نیز هست.

این کیبورد دارای بدنه‌ای پلاستیکی اما مستحکم است و استراحتگاه مچ دست آن بسیار راحت و محکم است و هیچ خمیدگی را در هنگام کار با این کیبورد احساس نخواهید کرد.

این کیبورد بی‌سیم تنها برای گیمینگ طراحی نشده‌است. دست است که نحوه اتصال اصلی این کیبورد به کمک گیرنده LIGHTSPEED آن و به صورت RF است؛ اما این کیبورد قابلیت اتصال به کمک فناوری بلوتوث را نیز دارد تا در صورتی که از کیبورد خود برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید به مدت بیشتری قادر باشید بدون تمام شدن شارژ باتری از آن استفاده کنید.

کیبورد بی‌سیم گیمینگهمچنین به دلیل وجود قابلیت اتصال با بلوتوث می‌توانید این کیبورد را به تلفن همراه یا تبلت خود نیز متصل نمایید و با این کیبورد بر روی آن‌ها تایپ کنید.

می‌توانید این کیبورد را به دو صورت RF و بلوتوث به صورت همزمان به دستگاه‌های مختلف خود متصل نمایید و تنها با فشار یک دکمه بین آن‌ها سوییچ کنید که این کیبورد را به یک کیبورد مولتی‌دیوایس مانند کیبورد لاجیتک K480 و لاجیتک K780 تبدیل می‌کند.

عملکرد کیبورد لاجیتک G613

لاجیتک g613همانطور که گفتیم این کیبورد گیمینگ یک کیبورد گیمینگ وایرلس است، اما به کمک فناوری LIGHTSPEED سرعت انجام دستورات بر روی این کیبورد بسیار سریع است و تفاوتی را بین این کیبورد و یک کیبورد گیمینگ سیمدار مانند لاجیتک G910 مشاهده نخواهید کرد.

این کیبورد بی‌سیم گیمینگ از سوییچ‌های مکانیکی Romer-G استفاده می‌کند که توسط لاجیتک و به کمک Omron توسعه یافته‌اند. این سوییچ‌های مکانیکی به صورتی طراحی شده‌اند که با کاهش فاصله فعالسازی دکمه سرعت بیشتری نسبت به سوییچ‌های مکانیکی Cherry MX داشته باشند.

همچنین مکانیزم برگشت به موقعیت اولیه این سوییچ‌ها سریع‌تر از سوییچ‌های Cherry MX است و این موضوع بدین معنیست که اگر شما می‌توانید دکمه‌های کیبورد را سریع‌تر پشت سرهم فشار دهید؛ این کیبورد قادر به ثبت تمامی دستورات سریع شما خواهد بود.

عمر باتری این کیبورد با توجه به نوع استفاده می‌تواند تا 18 ماه باشد، اما اتصال به کمک گیرنده USB به دلیل تعداد بار بیشتر ارسال اطلاعات آن از عمر باتری کیبورد بی‌سیم گیمینگ شما خواهد کاست.

جمع‌بندی

logitech g613این کیبورد با حذف یک نکته کیبورد رویای گیمرهای حرفه‌ای در سرتاسر جهان است. سوییچ‌های مکانیکی، اتصال وایرلس بدون کندی، طراحی ارگونومیک و راحت و قابلیت اتصال به بلوتوث این کیبورد را به یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ موجود در بازار تبدیل می‌کند و تنها نکته منفی آن عدم وجود نورپردازی RGB آن است.

اگر به دنبال کیبورد گیمینگ مناسبی برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را مطالعه نمایید و صفحه محصولات کیبوردهای گیمینگ لاجیتک را نیز مشاهده کنید.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *