تفاوت کیبورد گیمینگ و عادی ممکن است از نظر خیلی‌ها بسیار نباشد؛ اما یک گیمر می‌داند که مزایای یک کیبورد گیمینگ و یک کیبورد مکانیکی برای بازی بسیار است. اما کیبوردهای مکانیکی به دلیل استفاده از سوییچ‌های جداگانه برای دکمه‌های هزینه ساخت بالاتری دارند و در نتیجه گران‌تر هستند. در این مطلب به معرفی کیبورد مکانیکی ارزان قیمت لاجیتک G413 می‌پردازیم.

کیبورد مکانیکی چیست

کیبورد مکانیکی به کیبوردی گفته می‌شود که از سوییچ‌های مکانیکی برای فعالسازی دکمه‌ها استفاده می‌کنند. کیبوردهای عادی که از نوع ممبران هستند از دو لایه برد چاپ شده بر روی یک صفحه انعطاف پذیر پلاستیکی که توسط یک ممبران لاستیکی از هم فاصله گرفته‌اند استفاده می‌کنند که با فشردن این ممبران به کمک روکش دکمه‌ها دو صفحه برد به یکدیگر به صورت لحظه‌ای متصل می‌شوند و دستور شما ثبت و به کامپیوتر ارسال می‌شود.

مزایای این نوع از کیبوردها هزینه ساخت کم، باریک بودن ساختار کیبورد و سادگی ساخت و تعمیر آن است؛ اما نکات منفی آن تعداد محدود دستور قابل ثبت این بردها به صورت همزمان و نیاز به فشردن کامل دکمه برای فعالسازی است.

به این دلایل گیمرها و تایپیست‌ها ترجیح به استفاده از کیبوردهای مکانیکی دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد برای تایپ

کیبورد مکانیکی ارزان قیمت لاجیتک G413

این کیبورد یک کیبورد مخصوص بازی با سوییچ‌های مکانیکی Romer-G است و دارای بازخورد سریع و عمر بالایی هستند و در هنگام بازی به شما در فعال کردن سریع‌تر دکمه‌ها برای انجام سریع‌تر دستورات مورد نظرتان کمک می‌کند.

این کیبورد مکانیکی ارزان قیمت دارای نورپردازی دکمه‌ها اما فاقد نورپردازی با رنگ‌های RGB است. مدل مشابه لاجیتک G513 که شباهت زیادی به این مدل دارد علاوه بر نورپردازی RGB از فناوری LIGHTSYNC RGB نیز پشتیبانی می‌کند که به شما قابلیت نورپردازی کیبورد با توجه به تصویر زنده مانیتور را می‌دهد.

می‌توانید به کمک نرم‌افزار ‌Logitech G HUB به تعریف افکت‌های مختلف برای نورپردازی تک رنگ این کیبورد بپردازید و یا دکمه‌هایی که در بازی استفاده می‌کنید را روشن نگه دارید و دیگر دکمه‌ها را خاموش کنید.

کیبورد مکانیکی ارزان قیمت لاجیتک G413 با سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود و نرخ ارسال اطلاعات آن 1ms است. همچنین بدنه‌ی این کیبورد از جنس آلیاژ آلومینیوم و منیزیم که در صنایع هوا و فضا استفاده می‌شود ساخته شده است که استحکام بالایی دارد و ظاهر جذابی به این کیبورد می‌دهد.

کیبورد مکانیکی ارزان قیمتهمچنین در قسمت بالایی این کیبورد یک ورودی USB یا USB Pass Though قرار دارد که به کمک آن می‌توانید به اتصال ماوس خود یا دیگر دستگاه‌های USB خود بپردازید. این ورودی USB برای استفاده به همراه ماوس‌های گیمینگ وایرلس مانند لاجیتک G903 یا لاجیتک G502 LIGHTSPEED نیز بسیار مناسب است؛ زیرا با به حداقل رساندن فاصله ماوس و دانگل ماوس احتمال مزاحمت نویزهای خارجی درون محیط برای ارتباط ماوس را تا جای ممکن کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: کاربرد ورودی USB کیبورد

به همراه این کیبورد روکش دکمه‌ اضافه‌ای را نیز دریافت می‌کنید که به دلیل داشتن طرحی متفاوت بر روی آن‌ها برای نورپردازی کیبورد مقداری ظاهر کیبورد خود را متحول کنید.

جمع‌بندی

لاجیتک G413کیبورد مکانیکی ارزان قیمت لاجیتک G413 یک کیبورد گیمینگ حرفه‌ای با قابلیت‌های فراوان است و با توجه به مکانیکی بودن سوییچ‌های آن برای گیمینگ و تایپ بسیار مناسب است. همچنین بدنه‌ی فلزی این کیبورد استحام و عمر بالای آن را تضمین می‌کند.

اگر به دنبال کیبورد گیمینگ مناسب برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را مطالعه نمایید.

در صورتی که سؤالی درباره کیبوردهای گیمینگ و ویژگی‌های آن‌ها دارید می‌توانید تا سؤال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *