برخی از گیمرهای حرفه‌ای ترجیح می‌دهند تا وزن ماوسی که از آن استفاده می‌کنند تا جای ممکن کم باشد تا در هنگام بازی حس نکنند که در حال جابه‌جا کردن وزنه‌ای هستند. لاجیتک برای این دسته از افراد ماوس گیمینگ حرفه‌ای را ارائه کرده‌است و در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ماوس گیمینگ Logitech G Pro X Superlight بپردازیم.

نکات قوت

  • وزن بسیار کم، خصوصا برای یک ماوس وایرلس
  • سنسور قدرتمند و دقیق HERO 25K
  • وجود محفظه برای قرارگیری دانگل
  • وجود پنل اضافی PTFE

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • شکلی که می‌توانست ساپورت بهتری برای دست داشته باشد
  • استفاده از شارژ وایرلس نیازمند تهیه ماوس پد POWERPLAY است

معرفی ماوس گیمینگ Logitech G Pro X Superlight

ماوس جدید و فوق حرفه‌ای G Pro X Superlight سبک‌ترین ماوس گیمینگ وایرلس است که می‌توانید تهیه کنید. این ماوس تمامی قابلیت‌هایی که از یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای انتطار می‌رود را به علاوه یک سری دیگر از ویژگی‌ها دارد: اتصال وایرلس بدون لگ LIGHTSPEED، سنسور با دقت بسیار بالای HERO 25K، قابلیت شارژ وایرلس ماوس به کمک ماوس پد POWERPLAY، طراحی ارگونومیک و بسیاری دیگر…

اما با این حال این ماوس بر داشتن ظاهر و طراحی نسبتا ساده‌ای تمرکز دارد و 5 دکمه قابل تنظیم را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین قیمت جهانی این ماوس $149.99 است که قیمت بالایی است، اما تنها ماوس فوق حرفه‌ای نیست که به این قیمت‌ها رسیده باشد.

با این که قیمت آن با توجه به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد به نظر بسیار بالاست، اما این ماوس گیمینگ به صورت بسیار دقیقی برای بازی بهینه شده است و ماوسی نیست که بتوان به سادگی و تنها به دلیل قیمتش آن را کنار گذاشت و یکی از گزینه‌های اصلی برای افرادی است که حاضرند هر قیمتی را برای برد بپردازند.

ماوس گیمینگ Logitech G Pro X Superlight

ماوس فوق سبک “SuperLight”

برای این که لاجیتک بتواند وزن این ماوس گیمینگ های-اند را کاهش دهد از طراحی نسبتا ساده‌ای استفاده کرده‌است، اما این کار را بدون از بین بردن برخی از ویژگی‌های طراحی که گیمرها در ماوس گیمینگ خود از آن لذت می‌برند انجام داده است.

این ماوس دارای 5 دکمه قابل تنظیم است، دو دکمه اصلی راست کلیک و چپ کلید، یک اسکرولر قابل کلیک و دو دکمه کناری. با این که این تعداد دکمه به هیچ عنوان زیاد نیست، اما برای یک گیمر حرفه‌ای کفایت خواهد کرد.

ابعاد این ماوس 125×63.5x40mm است که ابعاد متوسطی دارد و این مورد در یک ماوس گیمینگ مه می‌خواهد سبک باشد اهمیت دارد.

دیگر ماوس‌ها میزانی از وزن خود را با کاهش ابعاد انجام می‌دهند که باعث می‌شود در دست گرفتن و کنترل آن‌ها، خصوصا برای افرادی که دست‌های بزرگی دارند دشوار شود؛ اما این ماوس با داشتن ابعاد یکسان با ماوس Logitech G Pro Wireless وزن خود را 25 درصد کاهش داده است.

اما در ازای این کاهش وزن قسمت‌های لاستیکی روی ماوس، خطوط روی بدنه و نورپردازی RGB حذف شده است.

لاجیتک G Pro X Superlight

بدنه G Pro X Superlight به خوبی در دست قرار می‌گیرد و با این که گودی دست شما را به خوبی پر نمی‌کند، اما بسیار راحت است، خصوصا برای افرادی که ماوس را با نوک انگشتان دست می‌گیرند یا با مچ دست ماوس را جابه‌جا می‌کنند.

همچنین وزن این ماوس که مهم‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود تنها 63 گرم است که برای یک ماوس گیمینگ وایرلس که نیاز به باتری و قطعات الکترونیکی اضافه‌تری نسبت به یک ماوس سیمدار دارند فوق‌العاده سبک است.

بیشتر بخوانید: ماوس وایرلس بهتر است یا سیمدار

سنسور HERO لاجیتک

ماوس Logitech G Pro X Superlight از سنسور پرچمدار لاجیتک، HERO 25K استفاده می‌کند که می‌تواند تا 25,000 DPI و 400 IPS را بدون مشکل ردیابی کند.

در زیر این ماوس یک پنل قابل جداسازی وجود دارد که در زیر آن جایگاهی برای دانگل USB این ماوس قرار گرفته و در صورت تهیه کردن ماوس پد POWERPLAY، ماژول گیرنده شارژ در این قسمت قرار می‌گیرند.

همچنین روی این پنل لاستیک دایره شکلی از جنس PTFE قرار دارد که می‌تواند به کنترل راحت‌تر ماوس توسط شما کمک کند.

عمر باتری

عمر باتری ماوس Logitech G Pro X Superlight 70 ساعت اعلام شده‌است که ممکن است به ظهار مقدار زیادی نباشد، اما توجه کنید که 70 ساعت به معنی 70 ساعت بازی مداوم است.

این نکته را نیز در ذهن خود داشته باشید که می‌توانید این ماوس را به کمک کابل میکرو یو اس بی با سری انحصاری لاجیتک نیز به کامپیوتر متصل کنید و ماوس خود را به یک ماوس سیمی تبدیل کنید و در حالی که ماوس شما در حال شارژ است از آن استفاده کنید.

این کابل با شکل انحصاری‌اش با این که از انفصال اتفاقی کابل از ماوس جلوگیری می‌کند، اما در تست‌های ما با استفاده از یک کابل Micro USB عادی این مشکل به وجود نخواهد آمد و این پورت می‌توانست با یک پورت Type C جایگزین شود.

پشتیبانی از نرم‌افزار Logitech G HUB

ماوس Logitech G Pro X Superlight از نرم‌افزار G HUB پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه ریمپ کردن دکمه‌ها، تغییر DPI و دیگر تنظیمات ماوس را می‌دهد. شما حتی می‌توانید تا 5 پروفایل تنظیمات مختلف برای کاربری‌ها یا بازی‌های مختلف را تنظیم کرده و روی ماوس ذخیره کنید تا در صورتی که در کامپیوتر دیگری شروع به کار کردید بلافاصله به تنظیمات مد نظر خود دسترسی داشته باشید.

البته باید دکمه‌ای را برای تغییر پروفایل تنظیمات ریمپ کنید، در غیر این صورت در کامپیوترهای دیگر هم نیاز به نصب G HUB برای تغییر پروفایل ماوس خواهید داشت.

جمع‌بندی

ماوس Logitech G Pro X Superlight یک ماوس حرفه‌ای eSports است که بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را در اختیاز کاربران خود قرار می‌دهد؛ مهم‌ترین قابلیت‌های این ماوس وزن کم، اتصال وایرلس، طول عمر باتری و سنسور با دقت آن است، مشکلات آن نیز مانند نحوه کارکرد شارژ وایرلس دستگاه و پورت Micro USB، مشکلات جزئی هستند.

اگر قصد تهیه یک ماوی گیمینگ وایرلس اما سبک وزن را دارید، ماوس G Pro X Superlight یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود؛ اما اگر نمی‌خواهید تا هزینه هنگفتی را برای تهیه این ماوس بپردازید می‌توانید تا حدودی با تهیه ماوس لاجیتک G305 و انجام ترفندهای زیر از زیر قیمت بالای G Pro X Superlight قسر در بروید.

اگر سوالی درباره ماوس Logitech G Pro X Superlight دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *