تلویزیون‌های هوشمند قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توانید به کمک آن‌ها به صورت آنلاین به تماشای فیلم و سریال‌های خود بپردازید یا آنلاین ویدئو استریم کنید. اما برای این کارها باید بتوانید مانند یک کامپیوتر با تلویزیون خود کار کنید و تایپ با کنترل تلویزیون روش ایده‌آلی برای سرچ برنامه مورد علاقه خود در اینترنت نیست. اما شما می‌توانید با اتصال کیبورد به تلویزیون هوشمند به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

کیبورد برای تلویزیون هوشمند

چگونه به تلویزیون هوشمند کیبورد متصل کنیم؟

کیبوردها عموما برای کار با کامپیوترها طراحی و ساخته می‌شوند و از این جهت از پورت USB برای اتصال استفاده می‌کنند.

به همین دلیل چه کیبورد شما سیمدار باشد و چه وایرلس، تلویزیون شما باید دارای پورت USB باشد (که در صورت هوشمند بودن به احتمال خیلی بالا هست) تا بتوانید به صورت Plug and Play و خیلی ساده به تلویزیون هوشمند خود کیبورد متصل کنید.

شما از همین طریق می‌توانید به تلویزیون هوشمند خود ماوس هم متصل کنید تا بتوانید بسیار ساده‌تر منوها را کنترل کنید.

با توجه به این که کیبوردها و ماوس‌های سیمدار دارای طول سیم 1 تا 2 متر هستند پیشنهاد می‌کنیم تا برای این کار از ماوس‌ها و کیبوردهای وایرلس استفاده کنید.

همچنین اتصال یک کیبورد و ماوس کمبو که برای اتصال تنها از یک گیرنده برای اتصال کیبورد و ماوس استفاده می‌کنند می‌توانید بدون استفاده از پورت‌های USB دیگر هم یک کیبورد و هم یک ماوس را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیبورد سیمدار یا وایرلس

امکان اتصال کیبورد و ماوس های بلوتوثی به تلویزیون هوشمند بدون اتصال فیزیکی نیز وجود دارد. اما برای این کار باید یا کیبورد و ماوس بلوتوثی داشته باشید یا آن را تهیه کنید.

نحوه اتصال کیبورد بلوتوث به تلویزیون هوشمند نیز همان فرآیند استاندارد اتصال بلوتوث است که کیبورد را با توجه به دستورالعمل خود در حالت Pairing یا اتصال قرار می‌دهید، در منو دستگاه‌های بلوتوث تلویزیون به دنبال کیبورد خود می‌گردید و با انتخاب آن و طی کردن دستورات نمایش داده شده کیبورد خود را متصل می‌کنید؛ مانند اتصال کیبورد بلوتوث به کامپبوتر.

قبل از اتصال کیبورد به تلویزیون هوشمند بخوانید

این موضوع ممکن است مقداری عجیب باشد اما هر کیبورد و ماوسی قابلیت اتصال به هر تلویزیون هوشمندی را ندارد.

ممکن است کیبوردی که با یک تلویزیون از یک برند کار می‌کند با تلویزیون برند دیگر و حتی در مواردی با تلویزیون دیگر از همان برند نیز کار نکند.

اما اگر کیبورد و ماوسی که می‌خواهید از آن استفاده کنید یا تهیه می‌کنید از برندهای اصلی و مرغوب باشند احتمال این که به این مشکل بر بخورید بسیار کمتر خواهد بود.

اتصال کیبورد به تلویزیون عادی (غیر هوشمند)

هدف از اتصال کیبورد یا ماوس به تلویزیون از هر نوعی، کنترل محتوای نمایش داده شده در آن است. اگر تلویزیون شما هوشمند نیست اما گیرنده یا دستگاهی دارید که به تلویزیون متصل کرده‌اید تا آن را هوشمند کنید؛ باید کیبورد و ماوس خود را به این دستگاه متصل کنید و نه به تلویزیون.

به عنوان مثال شما می‌توانید کیبورد و ماوس را به PS4 نیز متصل کنید و PS4 می‌توانید به یک تلویزیون عادی متصل باشد، اما از طریق کیبورد و ماوس کنسول و محتوای نمایش داده شده‌تان را کنترل کنید.

امکان اتصال کیبورد و ماوس به این دستگاه نیز به این که این دستگاه دارای پورت ورودی USB هست یا نه و یا این که از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند یا خیر برمی‌گردد و به تلویزیون شما ارتباطی ندارد.

کیبوردهای پیشنهادی برای اتصال به تلویزیون هوشمند

اگر می‌خواهید برای تلویزیون هوشمند خود کیبورد و ماوس تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک کیبورد تاچ پد دار را انتخاب و تهیه کنید.

این دستگاه‌ها علاوه بر این که کیبورد و ماوس در یک دستگاه هستند، برای استفاده به همراه تلویزیون‌های هوشمند بسیار مناسب‌اند برخی از آن‌ها حتی دارای دکمه‌های ماکرو با دستوراتی که مطلقا در تلویزیون‌های هوشمند کاربرد دارند، هستند.

کیبورد لاجیتک K400

Logitech K400 یک کیبورد تاچ پد دار از برند محبوب لاجیتک است که علاوه بر کیفیت ساخت بالا و عمر باتری 1 سال، دارای دکمه‌های اختصاصی مالی‌مدیا و میانبر برای تلویزیون است که علاوه بر تلویزیون هوشمند برای استفاده با کامپیوتر نیز بسیار مناسب است.

کیبورد بیاند BK-6801

بیاند BK-6801 کیبورد تاچ پد دار وایرلس برند بیاند است که یک گزینه اقتصادی و در عین حال با امکانات مناسب به شمار می‌آید.

البته این کیبورد در دو مدل ارائه شده‌است، BK-6801 و BK-6802 که 6801 کیبورد وایرلس با دانگل USB است و 6802 یک کیبورد بلوتوث برای کسانی که به دنبال یک کیبورد تاچ پد دار بلوتوث برای اتصال به لپتاپ جدید و بدون پورت USB یا تلویزیون هوشمند هستند به شما می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *