اگر شما یک گرافیست باشید می‌دانید که کار با هر مانیتوری برای شما امکان پذیر نیست و نیاز به یک مانیتور حرفه ای دارید. در این مطلب می‌خواهیم تا به بررسی ویژگی‌های یک مانیتور حرفه‌ ای مناسب و مخصوص طراحی گرافیک بپردازیم.

نیاز به استفاده از پنل IPS در یک مانیتور حرفه ‌ای

در گذشته به این موضوع اشاره کردیم که اصلی‌ترین تفاوت مانیتور گیمینگ و مانیتورهای حرفه ای در داشتن پنل‌های TN برای داشتن فریم ریت بالاتر است؛ به عنوان مثال مانیتورهای گیمینگ ایسوس XG27VQ و ایسوس PG258Q به ترتیب دارای فریم ریت‌های 144Hz و 240Hz هستند. اما در مانیتورهای مخصوص طراحی گرافیک از پنل‌های IPS با فریم ریت 60Hz استفاده می‌شود.

دلیل استفاده از پنل IPS در مانیتور مخصوص طراحی گرافیک دقت رنگ بسیار بالاتر و زاویه دید بسیار بیشتری نسبت به مانیتورهای دیگر دارند. همچنین پنل‌های IPS دارای کنتراست بالاتر، رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و تیره‌تر و قابلیت نمایش بازه‌ی بسیار وسیع‌تری از رنگ‌ها را دارند که آن‌ها را برای کار طراحی گرافیک بسیار مناسب می‌کند.

فاکتورهای مشخص کننده دقت رنگ

چشم انسان می‌تواند بازه‌ وسیعی از فرکانس‌های نوری را مشاهده کند و داشتن مانیتوری که قادر به نمایش بازه‌ی وسیع‌تری از این رنگ‌ها باشد برای یک مانیتور حرفه ای و مخصوص طراحی گرافیک لازم است تا در زمان کار قادر باشد تا رنگ‌هایی که قرار است در طرح نهایی نمایش داده شود را به شما نشان دهد.

نوع بکلایتی که در مانیتور استفاده می‌شود نیز می‌تواند در دقت تصویر تأثیر زیادی داشته باشد، بدین صورت که مانیتورهایی از بک لایت LED استفاده می‌کنند در میزان روشنایی تصویر دقت بالاتری نسبت به مانیتورهایی که از بک لایت‌های CCFD استفاده می‌کنند دارند.

فاکتور دیگری که در یک مانیتور حرفه ای اهمیت دارد رزولوشن تصویر مانیتور است. هرچقدر که رزولوشن بالاتری باشد، تصاویر با جزئیات بالاتری به شما نمایش داده می‌شوند، اکثر مانیتورهای امروزی مانند مانیتور ایسوس VS197DE دارای رزولوشن Full-HD هستند که برای بسیاری از کاربران دقت کافی را دارند؛ اما مانیتورهای حرفه‌ای مانند مانیتور ایسوس PA32UC-K دارای رزولوشن 4K هستند.

مانیتور ایسوس MX25AQ

ایسوس MX25AQ

این مانیتور حرفه ای دارای طراحی بدون فریم است تا زیبایی خاصی را به میز کار شما ببخشد. همچنین پنل 25 اینچی IPS این مانیتور دارای رزولوشن 2K WQHD یا 2560*1440 است و دارای کنتراست 100,000,000:1 است.

این مانیتور را می‌توانید به کمک پورت HDMI و DisplayPort به کامپیوتر خود متصل نمایید.

مانیتور ایسوس MX34VQ

ایسوس MX34VQاین مانیتور یک مانیتور UltraWide با نسبت تصویر 21:9 و اندازه تصویر 34 اینچ است. رزولوشن این مانیتور نسخه عریض 4K یا 3440*1440 است و تصاویری با جزئیات بسیار بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین اسپیکرهای داخلی این مانیتور دارای تکنولوژی SonicMaster هستند و توسط شرکت Harman Kardon طراحی شده‌اند تا به همراه این مانیتور نیاز به تهیه اسپیکر جداگانه را نداشته باشید.

مانیتور ایسوس PA32UC-K

ایسوس PA32UC-Kاین مانیتور از مانیتورهای فوق حرفه ای و سری ProArt شرکت ایسوس است و دارای ویژگی‌های فق‌العاده‌ای می‌باشد.

پنل IPS 32 اینچی این مانیتور حرفه ای دارای رزولوشن 4K UltraHD است و دارای کنتراست 100,000,000:1 و ماکسیموم روشنایی 1000 nit است.

همچنین این مانیتور قادر به نمایش تصاویر با استاندارد HDR 10+، 100% از رنگ‌های sRGB و 95% از رنگ‌های DCI-P3 است.

این مانیتور را می‌توانید به کمک پورت‌های HDMI، DisplayPort یا به کمک یک کابل USB Type-C با پروتکل تاندربولت 3 به کامپیوتر خود یا Daisy Chain کردن مانیتورها بپردازید.

برای مطالعه بیشتر درباره مانیتورهای حرفه‌ای معرفی شده پیشنهاد می‌کنیم تا صفحات محصول را با کلیک بر روی عنوان آن‌ها در متن مطالعه نمایید.

همچنین اگر به دنبال مانیتوری مناسب برای خود هستید شما را پیشنهاد به مطالعه مطلب راهنمای خرید مانیتور می‌کنیم.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *