آیا به دنبال بهترین مانیتور مخصوص برنامه نویسی و کد نویسی هستید؟ کافی است تا این مطلب را مطالعه کنید.

با اطمینان می‌توان گفت که اگر مشغول به کد نویسی باشید، به احتمال بالا این کار را برای مدت‌ها انجام خواهید داد، پس چرا بهترین تجهیزات را برای کد نویسی نداشته باشید. با این ذهنیت می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های مانیتور مخصوص برنامه نویسی آشنا کنیم و چند مانیتور که برای کد نویسی مناسب هستند را به شما معرفی کنیم.

ویژگی مانیتور مخصوص برنامه نویسی

چه یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و چه این کار را به تازگی شروع کرده‌اید، یک مانیتور مناسب در انجام کارها به شما کمک خواهد کرد.

آیا می‌دانید در هنگام خرید مانیتور به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید؟ پس بیایید با هم بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: کیبورد مخصوص برنامه نویسی

رزولوشن

رزولون مانیتور به مفهوم ابعاد پیکسلی نمایشگر مانیتور و تعداد پیکسل‌های داخل تصویر مانیتور شماست.

هرچه این مقدار بالاتر باشد، دقت تصویر شما بیشتر خواهد شد، البته پردازش گرافیکی لازم برای نمایش تصاویر با رزولوشن بالاتر نیز بیشتر است و نیاز به پردازنده قوی‌تری نیز دارد.

اکثر مانیتورهای امروزی دارای رزولوشن 1080p یا Full-HD هستند که برای مانیتور مخصوص برنامه نویسی کفایت می‌کند؛ البته پیشنهاد ما تهیه مانیتور با رزولوشن 1440p است که بتوانید مانیتوری با اندازه تصویر بزرگتر تهیه کنید، اما دقت تصویر کمی نداشته باشید.

مانیتورهایی با رزولوشن حتی بالاتر مانند مانیتور 4K، 5K و حتی 8K هم وجود دارند که بسیار در نحوه نمایش تصویر خود دقت بالایی دارند، اما برای برنامه نویسی این مقدار رزولوشن بالا مورد نیاز نیست؛ اما همچنان اگر دوست دارید تا در مانیتور خود فیلم با رزولوشن 4K ببینید، مانیتورهایی با این رزولوشن‌های بسیار بالا نیز قابل تهیه هستند.

ابعاد و جهت مانیتور

ابعاد و جهات مانیتور نیز در هنگام انتخاب مانیتور اهمیت دارند؛ برای اکثر برنامه نویسان مانیتورهای در بازه 23 تا 30 اینچ مناسب هستند (پیشنهاد می‌کنیم تنها اگر مانیتور 27 اینچ و کوچکتر تهیه می‌کنید، مانیتور با رزولوشن Full-HD تهیه کنید)؛ مانیتور کوچکتر از این بازه تصویر به اندازه کافی بزرگی به شما نخواهند داد و مانیتورهای بزرگتر تصویر بیش از حد بزرگی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

همچنین مانیتور مخصوص برنامه نویسی قابلیت تغییر جهت و ایستادن به شکل عمودی را نیز دارد که باعث می‌شود تا در تصویر خود بتوانید خطوط کد زیادی به به صورت همزمان مشاهده کنید.

نسبت تصویر

نسبت تصویر اکثر مانیتورها 16:9 است، اما مانیتورهایی وجود دارند که نسبت تصویر آن‌ها 21:9 است. به این مانیتورها، مانیتور عریض یا اولتراواید گفته می‌شود که در ابتدا کاربری اصلی آن‌ها برای مانیتورهای گیمینگ و داشتن زاویه دید بیشتر فرد از محیط بازی بود.

مانیتور مناسب برنامه نویسی

اما حالا بسیاری از افراد از عرض بیشتر مانیتور برای کاربری‌های دیگر استفاده می‌کنند، به عنوان مثال شما می‌توانید بدون این که پنجره‌های شما خیلی کوچک شوند، دو پنجره را در کنار یکدیگر و به صورت همزمان باز داشته باشید و با آن‌ها کار کنید.

این کاربری علاوه بر مانیتور مخصوص برنامه نویسی در مانیتور مخصوص تریدینگ نیز کاربردی است.

داشتن نسبت تصویر بالاتر از 16:9 برای مانیتور مخصوص برنامه نویسی لازم نیست؛ اما وجود آن قطعا به شما در کار کمک خواهد کرد.

استند مانیتور و قابلیت تنظیم

هر مانیتور استند خود را دارد و این استند تا حدی به شما امکان تنظیم نمایشگر مانیتور را در زوایای مخلتف به شما می‌دهد.

در هنگام تهیه مانیتور برای هر کاربری باید توحه کنید که مانیتور انتخابی شما دارای قابلیت‌های تنظیم زاویه و ارتفاع مناسب باشد؛ چرا که حالت مناسب یک مانیتور برای هر فرد بسته به قد، حالت نشستن، صندلی و حتی ارتفاع میز متفاوت است و اگر که می‌خواهید از ناحیه گردن در هنگام کار احساس خستگی نکنید، باید مانیتوری را تهیه کنید که پایه آن امکانات تنظیم مناسبی داشته باشد.

پایه VESA چیست
یک نمونه پایه VESA

البته گزینه دیگر تهیه مانیتور به قابلیت اتصال VESA است که به شما اجازه می‌دهد تا آن را با پایه‌های استاندارد VESA نصب کنید و در موقعیت خود قرار دهید و حتی اگر پایه خود مانیتور امکانات تنظیم مناسبی نداشته باشد، با تهیه پایه VESA مناسب، امکانات تنظیم آن را برای خود فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: ارگونومی میز کار

مانیتورهای مخصوص برنامه نویسی

حال شما را با 3 مانیتور مناسب برنامه نویسی آشنا می‌کنیم.

مانیتور Philips 272M8/69

مانیتور Philips 272M8/69 یک مانیتور با اندازه صفحه 27 ایننچ و پنل VA با رزولوشن Full-HD است که به شما امکان اتصال به کمک پورت‌های VGA، HDMI و DisplayPort را می‌دهد.

علاوه بر آن این مانیتور دارای رفرش ریت 144Hz است که با توجه به این که قابلیتی منحصرا مناسب برنامه نویسی نیست؛ اما داشتن رفرش ریت بالا باعث می‌شود تا نمایش حرکات و انیمیشن‌ها در مانیتور شما بسیار روان‌تر و به صورت کلی جذاب‌تر شود و تجربه لذت بخشی است.

بیشتر بخوانید: انواع پنل مانیتور

مانیتور ASUS Designo MX25AQ

MX25AQ

اگر به دنبال مانیتور حرفه‌ای‌تری هستید، مانیتور ایسوس MX25AQ گزینه مناسبی است.

این مانیتور دارای اندازه تصویر 25 اینچ، پنل IPS و رزولوشن 2K است که شفافیت تصویر بالاتری نسبت به مانیتورهای Full-HD دارد؛ اما نیازمند پردازش‌های تصویری زیاد مانند یک مانیتور 4K نیست.

همچنین مانیتور ایسوس MX25AQ دارای طراحی بدون فریم، سیستم صوتی داخلی Bang & Olufsen و 36 ماه گارانتی شرکت اسپیرو است.

مانیتور AOC 27B2H

اگر به دنبال گزینه مناسب قیمت‌تری هستید، مانیتور AOC 27B2H یک مانیتور مخصوص برنامه نویسی میان رده محسوب می‌شود.

این مانیتور حداقل امکانات و قابلیت‌های بک مانیتور مناسب برنامه نویسی را دارد؛ پنل IPS با اندازه 27 اینچ و رزولوشن Full-HD، طراحی بدون فریم و مدرن، امکان اتصال به کمک پورت‌های VGA و HDMI و امکان اورکلاک این مانیتور تا 75Hz برای داشتن محیط کاربری روان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *