به تولید محتوا به کمک تلفن همراه خود می‌پردازید و می‌خواهید تا کیفیت صدای خود را بهبود دهید؟ می‌توانید با اتصال میکروفون به گوشی خود این کار را انجام دهید؛ در این مطلب درباره اتصال میکروفون های مختلف به گوشی بحث خواهیم کرد.

اتصال میکروفون به گوشی

اتصال میکروفون USB به آیفون

اگر به تولید محتوا می‌پردازید با تهیه و اتصال یک میکروفون به تلفن همراه خود می‌توانید کیفیت صدای محتوای خود را به مقدار زیادی بهبود دهید.

با تهیه و اتصال یک میکروفون USB یا عادی به تلفن همراه خود می‌توانید علاوه بر بهبود کیفیت صدای محتوایی که تولید می‌کنید، کاربری تلفن همراه خود را برای تولید محتوا نیز ارتقا دهید.

حتی اگر کاربری مورد نظر شما تولید محتوا نیز نباشد، می‌توانید با اتصال میکروفون به گوشی خود به تنظیم اکولایزر با دقت بالا بپردازید.

چرا از میکروفون USB به همراه تلفن یا تبلت خود استفاده کنیم؟

اتصال میکروفون USB به گوشی

برای اتصال میکروفون‌های عادی و با جک 3.5 میلی‌متری نیاز به کار خاصی برای اتصال آن‌ها به تلفن همراه شما نیست. تنها نکته این است که با توجه به این که امروزه اکثر تلفن‌های همراه فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستند، برای این کار نیاز به یک تبدیل برای تلفن همراه خود خواهید داشت.

برای اتصال میکروفون‌های USB به گوشی نیز به همین شکل است و با توجه به تلفن همراه‌تان می‌بایست تبدیل مناسبی را برای آن تهیه نمایید. اما با توجه به این که میکروفون‌های USB می‌توانند امکانات بسیار بیشتری را به شما ارائه دهند و برای اتصال هر دو نوع میکروفون نیاز به تبدیل دارید، توصیه می‌کنیم تا یک میکروفون USB برای بهبود کیفیت صدای محتوای خود تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اتصال میکروفون به کامپیوتر

به عنوان مثال یک قابلیت کاربردی که میکروفون‌های USB می‌توانند به شما ارائه دهند که میکروفون‌های عادی نمی‌توانند، امکان مانیتور کردن صدای خودتان است.

این که بتوانید صدای خود را در هنگام ضبط صدا یا تولید محتوا بدون لگ و بلافاصله بشنوید اهمیت زیادی دارد، چرا که به این شکل اگر مسکلی در صدای شما وجود داشته باشد می‌توانید متوجه آن شوید و مشکل را برطرف کنید و یا حتی صدای خودتان را هرطور که می‌خواهید تنظیم کنید، افکت‌های مختلف به آن بدهید و آن را تغییر دهید و…

اما با استفاده از یک میکروفون عادی تا بعد از این که تولید محتوای شما به پایان رسید نمی‌توانید متوجه این امر شوید.

قابلیت بعدی امکان تغییر الگو صدابرداری میکروفون است که با تنظیم آن به حالت‌های مختلف می‌توانید نحوه صدابرداری میکروفون خود و کاربری آن را (در صورت پشتیبانی کردن میکروفون از الگو‌های صدابرداری مختلف) تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: الگوهای صدابرداری میکروفون ها را بشناسید – الگوهای قطبی صدابرداری

تهیه پادکست

به عنوان مثال می‌توانید تلفن همراه خود را تبدیل به یک استودیو کامل پادکست کنید و برای تولید پادکست به هیچ تجهیزات دیگری نیاز نداشته باشید.

جلسات ویدئو کنفرانس

می‌توانید با اتصال میکروفون به گوشی کیفیت صدای خود در تماس‌های تصویری و جلسات ویدئو کنفرانس را تا حد زیادی بهبود دهید و اگر به صورت فری‌لنسری و دورکاری کار می‌کنید در هر لحظه که لازم باشد با کمک تلفن همراه خود در جلسات کاری شرکت کنید و صدایی واضح و رسا داشته باشید.

ساخت ویدئو و محتوای ویدئویی

امروزه اکثر تلفن‌های همراه دارای کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای هستند و به کمک آن‌ها می‌توانید به خلق تصاویر زیبا و با کیفیتی بکنید، اما این حرف را نمی‌توان درباره میکروفون‌های داخلی این دستگاه‌ها زد.

به همین دلیل اگر به تولید محتوا به کمک تلفن همراه خود می‌پردازید، تهیه یک میکروفون و اتصال آن به تلفن همراه‌تان برای تولید محتوا می‌تواند کمک زیادی به شما در بهبود کیفیت محتوای شما کند.

بیشتر بخوانید: بهترین میکروفون برای تولید محتوا

استودیو موسیقی پرتابل

با تهیه یک میکروفون و یک نرم‌افزار مناسب و برخی تجهیزات جانبی ساده دیگر می‌توانید تلفن همراه خود را تبدیل به یک استودیو موسیقی تبدیل کنید؛ البته استفاده از تبلت برای این کار مناسب‌تر خواهد بود، اما امکان این کار برای صدابرداری با کیفیت مطلوب و امکان ادیت و پردازش آن به سادگی با تهیه یک میکروفون و اتصال آن به تلفن همراه یا تبلت شما وجود خواهد داشت.

اتصال میکروفون USB به گوشی

در این بخش نحوه اتصال و تجهیزات جانبی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید به مدل تلفن همراه شما بر می‌گردد.

اگر تلفن همراه شما اندرویدی است و دارای پورت تایپ سی است و در عین حال میکروفون USB شما نیز دارای اتصال تایپ سی باشد، برای اتصال تنها کافیست تا با یک کابل دو سر تایپ سی میکروفون را به تلفن همراه خود متصل کنید.

اگر تلفن همراه شما دارای پورت تایپ سی است و میکروفون شما دارای پورت Micro-USB است، مانند میکروفون Blue Yeti، برای اتصال آن به تلفن همراه تایپ سی خود نیاز به یک تبدیل تایپ سی مناسب خواهید داشت. این تبدیل باید بتواند پورت USB-C را به USB-A تبدیل کند.

ممکن است برای لپتاپ خود و به عنوان مثال برای تبدیل پورت USB-C به HDMI یک تبدیل مانند تبدیل تایپ سی بیاند BA-407 داشته باشید که این تبدیل علاوه بر پورت HDMI، دارای خروجی پورت USB-A نیز هست؛ می‌توانید از همین تبدیل تایپ سی برای اتصال میکروفون USB به گوشی خود استفاده کنید.

در غیر این صورت می‌توانید با تهیه یک تبدیل تایپ سی به USB ساده مانند تبدیل بیاند BA-208 به اتصال میکروفون USB به تلفن همراه خود بپردازید.

اما در صورتی که آیفون یا آیپد دارید مقداری متفاوت خواهد بود.

اتصال میکروفون USB به iPhone و iPad

اتصال میکروفون USB به iPhone و iPad

در ابتدا بدانید که هر میکروفون USB به دستگاه‌های همراه iOS مانند iPhone ها و iPad ها کار نخواهد کرد. پس در ابتدا از کارکرد میکروفون USB که می‌خواهید تهیه کنید با دستگاه‌های iOS خود مطمئن شوید.

حال اگر از دستگاه‌هایی مانند iPad Pro 3rd Gen و جدیدتر، iPad Air 4th Gen و جدیدتر، iPad Mini 6th Gen و جدیدتر و iPad 10th Gen و iPhone 15/ 15 Pro/15 Pro Max یا جدیدتر استفاده می‌کنید؛ این تبلت‌ها و تلفن‌های همراه دارای پورت تایپ سی هستند و برای اتصال میکروفون USB-C به آن‌ها نیاز به چیزی فراتر از یک کابل شارژ تایپ سی نخواهید داشت.

اما اگر از دستگاه‌های iOS قدیمی‌تر استفاده می‌کنید که دارای پورت Lightning هستند که باید برای آن‌ها تبدیل این پورت به پورت مناسب برای میکروفون شما، USB-C یا USB-A را تهیه کنید.

در این صورت توصیه می‌کنیم تا از تبدیل‌های خود برند اپل برای این کار استفاده کنید تا به مشکل کارنکردن درست تبدیل با دستگاه iOS خود مواجه نشوید.

صدابرداری با گوشی و میکروفون USB

بعد از آن که به اتصال میکروفون USB به گوشی خود پرداختید، می‌توانید به صدابرداری، ضبط صدا یا تولید محتوا بپردازید.

برای این کار توصیه می‌کنیم تا از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای پیش فرض ضبط صدا در تلفن همراه خود استفاده نکنید. با استفاده از نرم‌افزارهای ضبط صدا دیگر هم می‌توانید از افکت‌های صوتی مختلف برخوردار شوید که با تغییر صدای شما می‌توانند کاربری فان یا برای بهبود هرچه بیشتر صدای شما کاربرد داشته باشند.

به عنوان مثال در دستگاه‌های iOS نرم‌افزار Garage Band را پیشنهاد می‌کنیم و در تلفن‌های همراه اندرویدی نرم‌افزارهای بی‌شماری برای این کار وجود دارند که این کار را بهتر از نرم‌افزار خود تلفن همراه شما انجام می‌دهند. یکی از آن‌ها را نصب کرده و به کمک آن صدابرداری کنید.

نکته کاربردی: در هنگام صدابرداری یا تولید محتوا به کمک تلفن همراه خود، آن را در حالت پرواز قرار دهید تا از برخی از اختلالات موج‌های رادیویی در تلفن همراه خود و ایجاد نویز در صدا جلوگیری کنید؛ مگر آن که نیاز به داشتن اتصال به اینترنت همراه یا Wi-Fi داشته باشید مانند زمانی که تولید محتوا شما به صورت زنده و استریمینگ است.

در صورتی که سوال درگیری درباره نحوه اتصال میکروفون به گوشی همراه خود و تنظیمات مربوط به آن دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نطرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *